Skip to main content

Kenapa GLA dikatakan teman baik untuk wanita?

Assalamualaikum & Good Day Semua...

Yang bernama wanita, jom baca ni.

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana mereka memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga dan orang di sekelilingnya. Kita dapati yang wanita sering sibuk dengan kerja rumah dan karier mereka namun ramai yang tidak ambil peduli dengan kesihatan mereka.

GLA Complex Shaklee adalah antara vitamin yang menjadi kesukaan ramai wanita baik anak dara, yang dah berkahwin mahupun warga emas. Boleh dikatakan mereka amat sukakannya sehingga menjadi salah satu supplement wajib makan setiap hari!

Kenapa GLA dikatakan teman baik untuk wanita? 

Berikut adalah 5 kelebihan yang boleh didapati dalam 1 botol GLA  khusus untuk wanita. 

1. Melegakan simptom PMS dan senggugut 
Kandungan GLA yang terdiri daripada kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E berfungsi untuk melegakan kesakitan semasa datang haid, tidak kira sakit senggugut teruk ataupun sekadar lenguh-lenguh pinggang. 

Senggugut memang menggangu aktiviti harian kita
2. Memudarkan parut dan jeragat 
GLA juga boleh membantu dalam memudarkan dan menghilangkan jeragat dan kulit kusam. 
Antara faktor jeragat adalah termasuk hormon yang tidak stabil dan terlalu banyak aktiviti luar yang mendedahkan kulit terhadap cahaya matahari. 
GLA mengandungi vitamin E yang membantu dalam memudarkan parut dan buat kulit lebih berseri dan cerah sekata serta memperbaiki tekstur kulit. 

Selamat tinggal en parut
3. GLA menstabilkan kitaran haid
Fungsi utama GLA adalah untuk menstabilkan hormon. 
Kitaran haid yang tidak teratur adalah salah satu kesan akibat hormon yang tidak stabil. 
Kesan langsung daripada itu adalah berlakunya masalah kesuburan, dan sukar untuk merancang kehamilan. 
Kehamilan yang diimpikan setiap wanita
4. Membantu menambahkan kesuburan 
GLA adalah merupakan antara Top Vitamin untuk kesuburan. 
Ramai isteri yang merancang untuk hamil menggunakan GLA sebagai supplement tambahan untuk menambahkan kesuburan. 
GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Ada wanita yang mengeluarkan cecair tersebut tetapi ianya tidak cukup subur, Ada wanita langsung tidak mengeluarkan cecair tersebut dan itu tanda anda tidak subur. Cecair serviks yang subur & berkualiti ini dikenali sebagai mukus serviks. Mukus serviks berbentuk putih telur (egg white cervical mucus)"dan ianya sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Cecair subur ini juga membantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio. 

Usaha sebesar mana pun yang paling penting semua dgn izin-Nya

5. GLA mengecilkan cyst 
GLA juga mengandungi antioksidan melalui kandungan Vitamin E yang terdapat di dalamnya. Oksidan menghalang sebarang pembentukan sel yang tidak sihat dan meningkatkan sistem imun badan. Antara faktor penyebab cyst adalah hormon tidak stabil, genetik dan diet yang kurang sihat. 
GLA membantu menstabilkan hormon dan mengelakkan cyst membesar sehingga pecah dan menyebabkan pendarahan yang teruk. 

Harga bagi 1 botol GLA yang mengandungi 60 biji tidak sampai RM100. Jika anda tersenarai dalam 5 masalah yang telah dihurai di atas, pastinya pelaburan yang kurang dari RM100 boleh menyelamatkan duit poket dari mengalir lebih banyak untuk mencari penawar sengugut, jeragat, haid tak stabil, masalh kesuburan dan cyst di kemudian hari. 

Pilih pencegahan adalah jauh lebh baik dan berkesan daripada pilih untuk mengubati. Tangguh untuk membeli juga tidak harus dilakukan kerana masalah tersebut tetap akan berlaku dan menghantui diri anda. 

Jadi bertindak segera untuk merasa kelebihan dan kebaikan GLA Complex Shaklee.

 ATAU

Hubungi saya untuk mendapatkan GLA Complex pada harga yang istimewa!!

SID anda semua,
~Aisyah~
017-3468802
Post a Comment

Popular posts from this blog

Kenali tujuh jenis kelas makanan

Ketahui 7 jenis kelas makanan..rasanya dulu dah tau da time belajar tapi jom kita buat revision sikit yee...
1) KARBOHIDRAT
Makanan yang mengandungi karbon, hidrogen dan oksigen
Fungsi: membekalkan tenaga kepada tubuh badan untuk membolehkan kita membuat kerja serta menjalan segala aktiviti fizikal.sumber tenaga untuk proses fisiologi seperti pertumbuhan dan pembiakanmembantu mengelakkan suhu badan melalui pengoksidaan karbohidrat dalam proses respirasiKesan kekurangan: tubuh badan jadi lemahkurang tenagapertumbuhan tubuh badan terbantutContoh makanan:  Nasi, roti,ubi kentang,pisang,gula,ubi kayu

Penting tuam bayi lelaki

Masa berpantang dulu, mak mertua cukup bising dan sentiasa berpesan,
 "Jangan lupa tuam anak tu cah.budak lelaki senang masuk angin.susah nanti kau nak jaga.."
Ha gitu lah bunyi pesanan nya..ye lah nampak remeh tapi kalau tak buat teruk jadinya. Saya pun rasa malas jugak sebenarnye.hehe..tapi pesan orang tua ni kena la ikut kan. Mana yang patut kita ikut lah..lagipun benda dah ada..ada dah beli siap-siap masa pregnant dlu.
Ni contoh tuam yang boleh digunakan. Mula-mula tu pakai ni pastu tak tahu cara nak guna pergi bakar atas lilin hitam lah jadi nya..haha..senang rupenye panaskan atas iron pastu rasa lah dulu kat tangan. Nanti ada pula yang melecur kan..So cari dekat en google je lah..
Oh akhirnya kan apa yang mak mertua aku cadang..gunakan kain sapu tangan dan panaskan pada iron. Sama lah teknik nya. Rasa dulu kepanasan dia baru tuam kan pada bayi tau.
Masa mula-mula pantang kat rumah mama dulu..mama tuam guna daun mengkudu yang dilayurkan.pun boleh jugak. tapi leceh sket…

16 Kebaikan Ostematrix untuk ibu menyusu dan ibu berpantang

Bila sebut kalsium je mesti kita ingat yang perlukan tu adalah kanak-kanak sebab untuk tumbesaran atau untuk orang tua untuk elak dari osteporosis. Jadi kita yang dewasa dan pertengahan ni tak perlu ke? jangan camtu ye...
Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium. 
Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam menyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.